Tijdens mijn studie Kunstgeschiedenis leerde ik kijken naar schilderijen. Kijken naar een kunstwerk van een ander is anders dan kijken naar je eigen werk, een werk in wording. Bij het schilderproces maak je steeds keuzes; over compositie, vorm, contrast, kleurenpalet, licht en niet onbelangrijk, de richting waarin je je penseel beweegt. Schilderen bestaat voor een groot deel uit kijken. Ondertussen speel je een spel met de verf, laag over laag, waardoor het schilderij langzaam maar zeker opdoemt. Schilderen, afstand nemen en verder schilderen, soms ook schuren of krassen en dan weer kijken. Het proces verrast keer op keer. Ergens in die lagen zit het schilderij verborgen, het is aan mij om het tevoorschijn te halen. Het schilderen blijft altijd spannend, het verveelt nooit.


CV
Maart 2024

Artist in Residence, Vancouver Island, Canada

2023

Lid van de Haagse Kunstkring

2019 - 2024

Voorzitter KopS, Kunst op Scheveningen

2017-2018

Verfsessies Monica Rotgans, Amsterdam

2016

Masterclass Sam Drukker, Amsterdam

2012

Oprichting Atelier aan de Haven, Scheveningen

2007-2012

Schildertechnieken Arjan van Gent, Den Haag

2002-2007

Schilderen met ei-tempera Anja Jager, Den Haag

2002-2007

Portret- en modelschilderen Caroline Gresnigt, Koorenhuis Den Haag

1998-2002

Mozaïekwerken in opdracht

1997-1998

Oriëntatiejaar Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten, Den Haag

1993-1998

PR Mecanoo architekten, Delft

1989-1993

Portret en modeltekenen Luk van Driessche, Amsterdam

1988-1993

Conservator KattenKabinet, Amsterdam

1988

Doctoraal kunstgeschiedenis Rijksuniversiteit, Leiden